Pla Social MediaTé la teva empresa una estratègia de Social Media definida?

Segons els resultats d’alguns estudis, més del 50 % de les PIMES necessiten ajuda per posicionar-se en les xarxes socials.

Fins i tot moltes empreses que ja estan implantades en les plataformes socials, no estan compleixen els seus objectius. Una bona planificació farà que puguem treure partit de les xarxes socials de manera eficaç.

A continuació mostrem 6 claus a tenir en compte en crear l’estratègia de Social Media de la teva empresa:

1. Determinar els objectius a les xarxes socials

Hem de contestar dues preguntes essencials: com volem utilitzar les xarxes socials per ajudar a la nostra empresa? i quins objectius volem aconseguir?

El primer que hem de fer serà establir unes metes concretes que siguin mesurables i assolibles. Per exemple, si avui en dia rebem 5 conversions, provinents de les xarxes socials al mes, fixant una meta d’aconseguir 80 en els propers 12 mesos és més realista que un objectiu de 5000 .

Els objectius que es solen establir per a les petites empreses són els següents:

Construir la nostra marca: Tractar d’aconseguir que la gent reconegui la nostra empresa i que associïn el nom amb els productes o serveis que oferim.
Aconseguir nous clients: La meta serà que els nous clients accedeixin a través de les xarxes socials a la web de la nostra empresa .
Millorar l’atenció al client: L’objectiu serà construir un nou canal de comunicació client-empresa oferint contingut de qualitat i útil, atenent a preguntes i dubtes. Una bona atenció al client ens permetrà millorar la nostra imatge de marca .
La participació dels seguidors: Si aconseguim que els nostres seguidors participin i interactuïn amb les publicacions que fem obtindrem un major impacte social i un major abast, que permetrà atraure nous usuaris i clients.

En establir objectius específics estarem definint la manera de mesurar aquestes interaccions i veure si les mesures que estem duent a terme són efectives o no.

2. Coneix la teva audiència

Determinar el públic objectiu per a la nostra estratègia és fonamental si volem treure partit de les xarxes socials.

Per saber i determinar quin és el nostre públic objectiu hem de dur a terme un procés de segmentació en el qual determinarem l’interval d’edat, gustos, interessos i prioritats dels clients que han comprat alguna cosa en el passat. A través d’aquesta segmentació podrem establir quin és el perfil del nostre client objectiu.

Després de realitzar això, haurem de establir-nos en aquelles xarxes socials en les quals es concentri un major nombre de persones que encaixin com a client objectiu. No només haurem de considerar les xarxes socials més coneguts com Facebook, Twitter, … sinó que hi ha altres més petits que potser ens interessen més .

Com més coneguem al nostre públic, més fàcil serà participar i interactuar amb ells i més fàcil serà aconseguir les metes que estem buscant.

3. Delimita i troba la temàtica que millor et funciona

Hem de trobar aquells temes que siguin centrals per a la nostra empresa. Hem delimitar entre 3 i 5 temes principals i crear contingut al seu voltant. Aquests seran els temes pels quals l’empresa serà coneguda.

A més hem de crear un calendari per publicar el nostre contingut. Podrem planificar i combinar les publicacions amb promocions.

També seria bo oferir els continguts en diversos formats, no només text. A la gent li encanten les imatges i el contingut visual. En aquest sentit crear infografies pot ser una bona solució. A més, algunes xarxes socials giren al voltant de les imatges com Pinterest i Instagram.

Una altra recomanació que hauria d’estar present en la nostra estratègia de Social Media és la creació d’un blog per al lloc web de la nostra petita empresa.

En definir clarament els temes i els continguts que oferim, trobarem que és més senzill obtenir els resultats que desitgem. Fins i tot podrem delimitar quins són els temes que millor funcionen i els que no, per tant podrem rectificar si alguna temàtica no funciona com caldria.

4. Optimitza els teus perfils

Una cosa bàsica a l’hora de posicionar-nos en una xarxa social és optimitzar el nostre perfil per oferir facilitats a l’usuari. És essencial que en els nostres perfils publiquem la ubicació de l’empresa, el número de telèfon, les hores d’obertura i tancament, un email de contacte i un enllaç a la nostra pàgina web. A més hem d’incorporar elements de la nostra marca com logotips, codis QR visuals, … que siguin visualment atractius.

5. Racionalitzar els recursos

Per a moltes PIMES estar a les xarxes socials pot suposar un esforç ja que requereix temps i dedicació. A vegades, ens excedim en el temps que fem servir i deixem altres àrees de l’empresa descuidades. Per evitar-ho hem de fer el següent:

Decidir qui s’encarrega del manteniment de les xarxes socials de l’empresa. Per exemple, contractar una empresa externa que ofereix tasques de Community Manager.

Definir paràmetres per a l’ús de les plataformes socials. Això significa definir les directrius a seguir pels empleats pel que fa a la interacció amb els usuaris.

Automatitzar quan sigui possible. Per tal d’alliberar temps per no descuidar altres àrees de l’empresa podrem programar les publicacions i promocions. D’aquesta manera crearem contingut quan disposem de temps per a això i el publicarem quan vulguem de manera automàtica.

6. Mesurar els resultats

No hem d’oblidar d’implementar tot el necessari per mesurar els nostres resultats. Les mètriques que seguim seran aquelles vinculades amb els objectius establerts. Si no portem a terme aquest pas no sabrem si anem pel bon camí o si hem de donar un gir en la nostra estratègia de Social Media.

Font: http://ambito-financiero.com/6-claves-hora-crear-estrategia-social-media/

email
Publicat per Socialteam Data 04/09/2013 Tags , No hay comentarios

No hay comentarios

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*