entrada8Què és Instagram i quins beneficis ofereix a les PIMES?

Instagram és una aplicació gratuïta per a dispositius iOS i Android que ens permet crear i compartir fotografies tant dins de la mateixa app com en altres xarxes socials com Facebook , Twitter o Tumblr. Des del seu llançament el 2010, els usuaris d’Instagram no paren d’augmentar, actualment la xarxa social compta amb més de 150 milions d’usuaris actius mensuals. Les marques més importants com Starbucks, MTV, Coca Cola, Guess, Audi i Adidas ja estan a Instagram. En aquest article enumerem alguns beneficis que aquesta app pot aportar a la teva PIME.

1 . Mostra el costat humà de la nostra marca

La presència de les empreses a les xarxes socials pot semblar molt corporativa en un món basat en l’entreteniment i les relacions socials, entre d’altres activitats, pel que una part bàsica per tenir èxit en aquest món és intentar humanitzar la nostra marca. Fer això significa compartir la nostra marca amb els usuaris, i si ho fem a través d’imatges que defineixin l’entorn i valors de la nostra marca podem arribar a transmetre sensacions que no podrien sorgir a través d’un text.

Per exemple, si la nostra empresa és un bar de tapes, a més de publicar fotos dels nostres plats i de com els elaborem podem publicar fotos dels nostres empleats, dels nostres clients al bar, mostrar la decoració, si hem fet reformes al bar anar mostrant l’abans i el després del bar. Aquestes imatges seran una forma original de cridar l’ atenció dels usuaris i aproparà el nostre dia a dia i valors al consumidor. I a sobre, si aquestes imatges estan retocades amb l’Instagram poden donar un toc d’originalitat a la típica foto.

2 . Incentivar l’ús dels nostres productes

La comoditat i facilitat que ofereix buscar productes i serveis per Internet ha provocat que els usuaris estiguin constantment buscant nous productes a la xarxa.

Un bon enfocament a adoptar a Instagram per generar una curiositat per part dels clients és pujar una fotografia d’un nou producte del nostre catàleg amb un text breu ben triat que defineixi d’una manera atractiva i directa el nostre producte. És important que abans de publicar les fotografies nostra empresa tingui clars els objectius que vol assolir en aquesta xarxa social tan visual i que sigui selectiva amb les imatges que es volen mostrar.

Hem de tenir un perfil cridaner i original a Instagram que ens diferenciï de la competència i que defineixi la nostra marca.

3 . Presència en altres xarxes socials

Tenir una presència activa en diverses xarxes socials amplia les nostres vies de comunicació perquè els clients es puguin comunicar amb nosaltres i també que nosaltres puguem arribar a ells, però estar en diverses xarxes socials no suposa només un mitjà interactiu perquè es comuniquin amb nosaltres, sinó també es converteix en un mitjà expositor on utilitzar diferents recursos que ens faran obrir-nos al mercat i mostrar el millor de nosaltres.

El contingut que enviem a Instagram pot ser enviat a altres xarxes socials com Facebook i fins i tot en la nostra pròpia web, és una forma perfecta de conduir trànsit d’una plataforma que tinguem molt volum cap a l’altra. Un dels avantatges que ofereix aquesta sincronització entre plataformes és que si tenim presència a altres xarxes socials ens garanteix que serem reconeguts a Instagram pels nostres seguidors. És important mantenir el mateix nom d’usuari, en el nostre cas serà el nom de la nostra empresa, a més els nostres contactes sempre sabran que estem actualitzats a l’estar tots els comptes vinculades, d’aquesta manera podrem seguir a Instagram a aquells contactes que encara no ens tinguin en la seva xarxa i obtenir més possibilitats que aquests ens segueixin.

4 . Conèixer les estadístiques a Instagram

Quan realitzem accions de màrqueting a les xarxes socials és important conèixer les estadístiques de les mateixes per millorar cada dia els nostres serveis. Per això els usuaris d’Instagram poden utilitzar una eina analítica anomenada Statigram. Aquesta eina a més d’ajudar-te a gestionar el teu compte, et dóna estadístiques del que succeeix en ella. El seu ús és altament recomanable perquè es pot convertir en una part important per a l’estratègia de planificació en aquesta xarxa social, entre les mètriques ofertes podem saber que fotografies són les més vistes, nombre de comentaris i “likes”.

email
Publicat per Socialteam Data 19/09/2013 Tags , , No hay comentarios

No hay comentarios

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*