El teu negoci al Facebook El teu negoci és per als teus clients. Estableix relacions amb ells, arriba a clients nous i millora les vendes amb Facebook. Durant el dia es produeixen una mitjana de 3.200 milions de comentaris, per tant, si tens una sòlida presència a Facebook, la teva empresa pot formar part d’aquestes converses i tenir accés al màrketing de boca a boca més potent: les recomanacions entre amics. 18 milions d’usuaris a Espanya i sumant Actualment, Facebook posseeix 18 milions d’usuaris a Espanya i està en plena expansió. Després de Google, és el lloc web més visitat d’Internet. Els usuaris es passen hores a Facebook, seguint als seus amics, veient les seves fotos, les FanPage que segueixen… Al món es comparteixen cada mes, més de 30 bilions de posts (links de llocs web, publicacions en mur i comentaris, notes, fotos, …). Els usuaris estan invertint un total de 700 bilions de minuts per mes a Facebook i dia a dia aquest nombre s’està incrementant. No privi a la teva empresa d’assolir mercats i objectius que ni tan sols ha somiat encara. Noves visites, nous clients potencials Fa relativament poc, si una empresa volia tenir presència a Internet havia d’estar en els primers llocs de la pàgina de resultats de Google. No a la tercera pàgina ni a la segona: en els primers 3 llocs de la primera pàgina de resultats. De què servia tenir un lloc web si no s’obtenien visites? A dia d’avui, Facebook ha canviat la forma d’aconseguir visites. Ara una empresa pot trobar un nínxol a Facebook i mancar per complet de les visites de Google i altres cercadors. Es poden generar leads (oportunitats) des de Facebook sense haver d’enviar als seus potencials clients al seu lloc web, sinó que tot es realitza dins d’aquest. La nova pàgina de resultats de cerca de Google són els «Titulars» de Facebook. Tot està canviant, la manera d’arribar als seus clients i la forma de fer negocis. L’e-commerce està mutant, molt gradualment en un S-commerce (Social Commerce) o F-commerce (Facebook Commerce). La publicitat portada a un altre nivell Google va portar la publicitat a Internet a nous nivells amb la possibilitat de filtrar la mateixa per països, franges horàries i idiomes; Facebook Advertising l’ha portat a un nivell superlatiu. A Facebook no només podrà triar el país dels seus potencials clients, sinó que a més podrà triar entre diversos filtres demogràfics. L’empresa pot mostrar la seva publicitat a un cost molt baix només a: homes d’entre 30 i 35 anys, casats, que visquin a la ciutat de Girona i tinguin com a hobby al Golf, durant el cap de setmana del 18 i el 19 de desembre. Alta dispersió de les opinions Potser la teva empresa ja té presència al Facebook encara no heu mogut un sol dit. Com pot ser possible? Perquè vivim en una era on la informació corre ràpid, on les persones són les que ara mouen la informació i creen tendències. Les xarxes socials van arribar per difondre la informació al llarg del món, sortejant les barreres que els diferents idiomes i cultures s’interposen. Suposem que tenim un hotel a Girona i que un client no està conforme amb la seva habitació. Com tot usuari de Facebook, el primer que farà una vegada que deixi les maletes i es relaxi serà escriure al seu mur: «He arribat a Girona i estic de mal humor, un desastre les habitacions de l’hotel». L’usuari de Facebook mitjana té 130 amics, de manera que aquestes persones han vist aquest comentari nefast per l’hotel. Suposem també, que els dos millors amics del nostre client i la seva germana escriuen sobre el comentari que aquest va realitzar: burlant, rient, donant-li consells, … Aquest simple fet, genera que no només els 130 amics del nostre client ho hagin vist, sinó que a més ho poden estar llegint els amics d’aquests tres. Suposant que els seus millors amics són usuaris mitjans (130 amics cada un) i la seva germana és un usuària que dedica més temps a Internet (250 usuaris) el nombre ha pujat en escassos segons a 130 + 130 + 130 + 250 = 640 persones. En només uns pocs segons, 640 persones (possibles clients potencials) han vist que les habitacions de l’hotel són un «desastre». I no els hi ha dit qualsevol, sinó un amic o conegut d’ells, algú de confiança. Creus, que si algun d’ells viatja a Girona, triarà el seu hotel? Gràcies a aquest simple exemple, ha captat el poder de dispersió de Facebook i les diverses xarxes socials. I van ser només uns segons. Si alguna «burla» dels seus amics és molt ocurrent i impactant, els comentaris es poden propagar fins a passar a milers d’usuaris en pocs minuts. email Publicat per Socialteam Data 04/11/2013 Tags Facebook, PIMES, Xarxes Socials No hay comentarios