Creativitat, la clau de les xarxes socials Tenir en compte la importància de comptar amb una bona imatge a la xarxa és fonamental, has de ser original i modern, així com també tenir les plataformes actualitzades i renovar continguts, ja siguin textuals o gràfics, per mostrar activitat i acció constant a l’altre costat de la pantalla. Una pàgina de Facebook estàtica, una botiga online sense canvis o un blog que mantingui exactament la mateixa aparença dia rere dia, acaben per perjudicar la teva marca. El dinamisme, la interacció i l’activitat a la xarxa s’han convertit en requisits fonamentals en la caça de l’èxit. Per això, no tenir en compte o, simplement, subestimar el poder visual dels perfils socials, webs o botigues en línia , pot arribar a traduir-se en una pèrdua de seguidors, trànsit i, com a principal conseqüència, vendes, ingressos i beneficis. Pàgina de Facebook Si tens un perfil d’empresa creat al Facebook, s’ha d’intentar generar una activitat diària mitjançant la qual es comparteixi contingut interessant per al públic seguidor (informació, articles, fotos, vídeos…) i definir una bona planificació horària perquè aquests posts siguin més virals i aconsegueixin més likes, comentaris i shares. Però no creguis que amb això n’hi ha prou. I és que no comptar amb un disseny de capçalera i imatge de perfil atractiu i corporatiu pot fer que tot el teu treball o el del teu Community Manager sigui en va, ja que no només perdràs credibilitat, sinó que també seguidors i possibles clients. Un altre aspecte important a tenir en compte és la possibilitat d’aprofitar les pestanyes amb aplicacions útils per a la teva empresa, oferint així un altre servei als fans. I, en aquest cas, també l’aparença i el disseny juguen un paper molt important, tant per captar l’atenció dels usuaris, com per fer que s’impliquin. Aplicació de Facebook que integra Twitter. Desenvolupada per CoolTabs. Perfil d’empresa a LinkedIn La necessitat de disposar d’un potent perfil d’empresa a LinkedIn, la major xarxa social de professionals del món, és imminent. Tota empresa que busqui expandir els seus mercats i gaudir d’una imatge professional a la xarxa, a més de totes aquelles que utilitzin aquesta plataforma per oferir feina, cercar noves connexions professionals i estrènyer llaços, ha de comptar amb un perfil corporatiu seriós, complet i actualitzat. Avui en dia, prescindir d’això pot ser un gran error. Les estadístiques indiquen que el 61% de les empreses que disposen de perfils corporatius adequats a LinkedIn, i comparteixen i creen continguts en ells, han trobat clients amb els quals establir presents i futures relacions de negoci. Tot i que el percentatge mitjà a Espanya encara no sigui tan elevat, aquesta dada corrobora la creixent efectivitat dels perfils d’empresa i la inevitable necessitat d’optimitzar de manera que es converteixin en una altra potent eina de captació de clients. Tot i que compartir i crear continguts interessants en el seu perfil d’empresa i en grups afins a la seva activitat professional sigui una de les tasques que has de mantenir més al dia i sigui la principal arma per atraure els usuaris a la teva empresa o marca, si de partida no disposes d’un interessant i complet perfil, els teus esforços seran absurds. Amb «interessant i complet perfil » ens referim a comptar amb un perfil corporatiu dotat d’informació rellevant, precisa i alhora detallades descripcions de productes i serveis, una síntesi clara i concisa de l’activitat que desenvolupa l’empresa,… Però a més, aquest perfil ha de ser visualment atractiu, des de la capçalera de la pàgina principal, fins a les imatges de productes i serveis de l’empresa, passant pels banners i altres recursos audiovisuals que s’utilitzin en el perfil. Compte de Twitter Actualment Espanya és el novè país al món amb més comptes de Twitter obertes i recentment les estadístiques indicaven que ja més d’un 75 % de les principals empreses internacionals disposen d’un perfil actiu i potent en aquesta xarxa social. Aquestes dades no fan més que reafirmar el potencial de Twitter que, en els últims 2 anys ha experimentat un creixement proper al 700% . Per a qualsevol empresa que vulgui continuar creixent resulta impensable no tenir present que dins dels 340 milions de tweets diaris que es generen a nivell mundial, alguns la majoria inclouen: via @»follower» (per exemple , via @Socialteamcat). Quan retuiteges sempre és important posar la font perquè ajuda a l’emissor a donar-se a conèixer i també et coneixerà a tu perquè a ell li notifiquen la teva difusió. Si ja disposes d’un compte a Twitter per a la teva empresa, hauries de fer un breu repàs per valorar si compleixes els següents requisits fonamentals: Envies una mitjana de 2-3 tweets diaris Retuiteges informació, imatges, vídeos,… interessants d’altres perfils als que segueixes Esmentes a usuaris d’interès en els teus tuits Agraeixes de forma personalitzada (esmentant) als teus nous followers o seguidors Segueixes diàriament a nous usuaris Aconsegueixes que nous usuaris segueixin cada dia la teva compte La informació de presentació és divertida i, alhora, informativa Comptes amb un disseny atractiu , delicat i transmet serietat i credibilitat Respecte a aquest últim punt, fem especial èmfasi en la importància que suposen novament les qüestions estètiques. El color o imatge de fons, el logotip que s’utilitzi per l’avatar, els colors emprats en els enllaços dels seus tuits… Tot juga un paper rellevant. Per exemple, un fons massa cridaner, una imatge distorsionada o de baixa resolució o un color poc visible per als enllaços pot fer que el teu compte perdi seguidors i que els links dels teus tuits no rebin mai un clic. Font: http://www.clickconsulting.es/creatividad-y-estilo-otra-clave-para-triunfar-en-internet/ email Publicat per Socialteam Data 12/09/2013 Tags Facebook, LinkedIn, Twitter, Xarxes Socials No hay comentarios